Etiket arşivi: sağlıklı güzellik

Soğuk ve Karlı havalarda cildinizi korumanın yolları

soğuk havalarda güzellik, sağlıklı güzellik, soğuk ve karlı havalarda cildi koruma

Soğuk hava, yel ve kış güneşi… Kış sporlarıyla uğraşan ve tatilde kayak gerçeklştirmeyi planlayan kişilerin cilt sağlığı yönünden bütün bu faktörlere çok ilgi etmesi gerekiyor. Genellikle güneş koruyucu ürün kullanmadan kayak yapmak, cildi önemli anlamda tahrip edebiliyor ve kalıcı izlere yol açabiliyor. Bunun amacıyla dışarı çıkmadan evvel güneş koruyucu sürmek ve açık aralıklarla güncellemek ehemmiyet taşıyor.  Memorial Şişli Hastanesi Dermatoloji Bölümü’nden Uz. Dr. Eneida Kote, karlı ve soğuk havalarda cildi korumanın yolları ile ilgili bilgi verdi.  Rüzgar ciltte kaşıntı ve döküntülere niçin olabilir Açık havada yürüyüş ya da egzersiz yapmak, gövde kadar cilt sağlığı amacıyla de yararlıdır. Fakat kış aylarında dışarıda spor gerçeklştirmeyi seven kişiler, bilhassa kuru cilt yapısına sahip olanlar birtakım noktalara ilgi etmelidir. Rüzgar ve kış güneşi ile direkt temas, cildin yağ tabakasını almaktadır. Bu hal ciltte kaşıntı, pul pul döküntüler ve cildi tahrip edici problemlere niçin olabilmektedir.  Dudaklarınızı da koruyun Soğuk havanın bedende en çok etkilediği ortamlardan biri dudaklardır. Rüzgar, güneş ve soğuk hava dudakların çatlamasına, soyulmasına ve yaralı bir manzara kazanmasına niçin olabilir.

 

Ağızdan soluk alabilmek ve dudakları ıslatmak da kuruluk şikayetlerini artırır. Bu amaçla dışarıda spor yapacak şahıslar güneş koruyuculu dudak nemlendiricileri, şayet yoksa cilt amacıyla kullandıkları güneş koruyucuyu sürmeden dışarı çıkmamalıdırlar.  Hem de dış ortamlarda vazelin gibi daha yoğun bariyer nemlendiriciler, iç ortamlardayken ise nemlendirici besleyiciliği ön planda olan kremler kullanılabilir.

 

Dudakların üstünde meydana gelen derilerin soyulmamasına çok ilgi edilmelidir. Cilt kanserinin yalnızca deride değil, dudakta da gördüğünüz de unutulmamalıdır.    Cildiniz soğuktan donmasın Aşırı soğuk deri hücrelerinin donmasına niçin olabilir. Spor yapar iken ve hareket eder iken beden sıcaklığı iyi olabilir ve üşüme hissedilmeyebilir. Fakat -4 dereceye maruz kalan cilt donmaya meyillidir. İlk bilgiler arasında ciltte kızarıklık ve iğne batması gibi şikayetler olur.Eğer önemsenmez ise deri beyaz, gri ve uyuşuk bir hal alır.

 

Deri donmalarında şunlara ilgi edilmelidir:

– Soğuk ortamdan uzaklaşılmalıdır.

– Aşırı sıcaktan kaçınılmalıdır.

– Nemli ve ılık bir ortamda beklenmelidir.

– Donmuş olan cilt, ısınması amacıyla ovuşturulmamalıdır.

– Ilık duş alınabilir fakat sabun kullanımından ve keseden kaçınılmalıdır.

– Cilt normale dönüyorsa yalnızca zeytinyağlı, E vitaminli nemlendirici sürülebilir.

– Kötü geri bildirimler devam ediyorsa hekime gidilmelidir.

Kış güneşine karşı önleminizi alın Güneş yanıkları yalnızca yaz aylarında değil, kış aylarında da görülmektedir. Halk arasında yel yanığı olarak adlandırılan yanıklar gerçekte güneş yanıklarıdır. Genellikle yüksek yerlerde kayak yapıldığı amacıyla hem bulunulan yükseklikten kaynaklı hem de kardan yansıyan ultraviyole ışınlar nedeniyle daha etkili güneş ışınlarına maruz kalınmaktadır. Bu hal deniz kıyısında vuran güneşten daha zararlı olabilmektedir.  Güneş koruyucunuz gliserin ve lanolin içermeli Karlı havalarda dışarı çıkmadan ya da kaymaya başlamadan evvel kesinlikle cilde güneş koruyucu krem sürülmelidir. Bu kremler en az 30 koruma faktörlü olmalı, UVA, UVB, lanolin ve gliserin içermelidir. Hem besleyen hem de güneşten koruyan mamüller cilt sağlığı yönünden daha önemlidir. Gerekirse evvel cilde besleyici bir nemlendirici, üstüne de güneş koruyucu krem sürülebilir. Kış aylarında dışarda uygulanan spor esnasında bilhassa tabaka oluşturacak, yoğun nemlendiriciler kullanılmasına ilgi edilmelidir.

 

Leke oluşumunu önleyin Kayak yapar iken ciltte meydana gelen yanıklar ve yaralar iz bırakabilir. Bu amaçla de güneş koruyucu tüketimi katiyen ihmal edilmemelidir. Güneş koruyucu kremler terledikçe ve 3 saatte bir yenilenmelidir. Eğer dışarıda uzun saatler geçirilecekse yanınızda ufak bir güneş kremi taşınmanızda yarar vardır. Hem de maske ve gözlük gibi fiziksel koruyucular da önemlidir. Dışarıda olasıysa sabah 10.00’dan önce, akşam ise 16.00’dan sonra spor yapılmalıdır.    Kışın aşırı sabun tüketimi ve kese uygulamasından kaçının Soğuk havalarda sıcak su ile aşırı ilişki azaltılmalıdır. Sıcak su, bütün cildin nemini ve yağını alacağı amacıyla kısa ve ılık duşlar tercih edilmelidir. Hem de bu tür hallerde kese yapılmamalı ve aşırı sabun kullanımından da kaçınılmalıdır. Sabunların bünyesinde olasıysa gliserin ya da zeytinyağı olmalıdır.

 

Duş ardından nemlendirici tüketimi da ihmal edilmemelidir. Vücut losyonları daha iyi emilmesi amacıyla deri hafif nemliyken uygulanmasına ilgi edilmelidir.  İlgilendiğiniz spora makul kıyafetler seçin Soğuk havalarda dışarıda spor yapılacak ise kıyafet tercihine ilgi edilmelidir. Birkaç kat giyinilmeli ve ısı dengesi sağlanmalıdır. Hem de cilde ilk ilişki edecek kıyafet pamuklu olmamalıdır. Sporla meydana gelen teri pamuklu kıyafet emip, ıslaklık oluşturacağı amacıyla üşüme ve ciltte tahriş olabilir. Bu amaçla özel üretilmiş olan, nemi çekip basit kuruyan spor kıyafetleri tercih edilmelidir. Hem de atkı, şapka ve eldiven ihmal edilmemelidir. Spor ardından terli kıyafetlerin süratli değişimi amacıyla de yedek kıyafetler kesinlikle bulunmalıdır.  Bol su tüketin Spor yapar iken sıvı kullanımına de ilgi edilmelidir. Günde en az 8 bardak su içilmeli, alkol ve kahve kullanımı ise sınırlanmalıdır. Aşırı kahve kullanımı vücuttan suyu atar ve cildin kurumasına yol açar. Hem de aç karnına spor gerçekleştirmekten da kaçınılmalıdır.