Etiket arşivi: anne çocuk

Çocuk Yetiştirirken..

Anne Olmak Her Bayana  En Büyük Hediyedir meşaketlı yanları elbet oluyor  çocuk yetıstırmek  önemli bir kavramdır

çocuğunuzu tetişrirken herşeyi kavrama başladığı zaman ıcerısınde baslarsanız büyüne kadar o sekılde beyın altına yerlesır ve öyle bılır bu hususta çocuğunuzun yanında yaptığınız her davranış her soz hal ve hareketlerı cocugunuz beynine kayıt yapıyordur o yüzden daha dıkkatlı davranmalısınız

mesela çocuğunuza yok dedıgınız seyı ısrar ederek var etmeey calısması gıbı cocuugnuz yok denılmesını bılmeli

ve çocuğunuzun mutlu olması ıcın ona bırseyler alarak mutluluğu ogretmeyın bırseyler vererek mutluluğu ogretmeyın varlığı yokluğu bılmelı buyuklerının yanında oturmasını kalkması yüksek sesle konuşulmamasını bılmelı ve cocuguza arkadaş olarak yaklasın onunla bırlıkte delıler yaparak zaman gecıre bılırsınız hane bırseylerı alarak degıl sade ve yalın bır sekılde mutlu olmayı ogrensın buyunce bırsey olmadığı zaman sahıp olamadığı zaman kı hayata küsüşü değil o yüzden her sekılde herseye hazır sekılde yıkılmadan ayakta dımdık durabılcek sekılde mutluluğu ve yaşamayı ogretın

tabi yerı gelınce kızılacak dayakda yiyecek elbet ama bu care olmadığı gıbı farklı düşünceye ıtmıs olursunuz

çocuğunuzun beyın gelısımıne ve algılamasına dıkkat edın buyume suresınce ve ona gore algılaya bılcek sekılde herseyı anlatın anlayacaktır  kı zamanımızda eskısı 80 ve 90 lardakı gıbı bır arkadaş ortamıda yok suan bunuda goruyoruz her bırımız kimseye ozenmemelı kimseye gıpta etmemeli kendısıne gıpta ettırmelı durusuyla ahlakıyla hersey sız aılede bıtıyor ev ıcerısınde kı durumda bıtıyor burda hem fıkır olalım anne ve baba arasındaki sorunları evın genelıne yansıtmamak lazım bu cok onemlı sorunlarınızı esınızle yalnız kalarak saygı cercevesı ıcerıısnde halldın çocuklarınızın yanında kavga ederek hakaret ederek degıl dedıgım gıbı çocuklar ve genclerın beyınlerı kayıt gıbıdır herseyı sanıye sanıyeını kaydeder ve mutluluğu alabılcegı herseyı az ve yalın sekılde verırsenız mükâfatını elbet gorursunuz saygılarımla..

Çocuğunuzda duruş bozukluğu varsa dikkat

çocuklarda doğru bir omurga; arkadan bakılmış olduğunda kafatası kemiği ile boyun omurgasının birleşim yerinden kuyruk sokumuna kadar omurga dik bir doğru halinde inmeli, omuz yükseklikleri ve leğen kemiği hizaları sağ ve sol tarafta eşit olmalı, yandan bakılmış olduğunda baş ile omuz aynı hizada olmalı, sırt ve bel eğrilikleri aşırı çıkık yahut aşırı düz olmamalıdır.

egzersiz ve spor yapmalı

omurganın yana eğriliği (skolyoz), sırt omurgasının arkaya doğru aşırı kavislenmesi (kifoz) benzer biçimde çeşitli duruş bozuklukları vardır. çocukta skolyoz veya kifoz düşünülmesi durumunda kesinlikle bir doktora başvurulması icap eder. Bunun dışında vücudun kötü kullanılması ve alışkanlığa bağlı duruş bozuklukları vardır. Bu tip duruş bozuklukları doğru oturma, vücudu kullanırken doğru durmaya çabalama, sırt, boyun ve bel kaslarını güçlendirici egzersizler ve sporla önlenebilir ve önlenmelidir.

dikkat etmeniz gerekenler

– masa, sandalye ve bilgisayarın uygun ergonomik koşullara nazaran düzenlendiğinden emin olun. Bilgisayar monitörü göz hizasında olmalı, sandalyede otururken ayaklar yere basmalı, dizlerin seviyesi kalça seviyesinden birazcık daha yüksekte olmalı ve omuzlar huzurlu pozisyonda olmalıdır.

– yüzme, koşu, basketbol, dans, paten gibi spor ve aktiviteler çocuğun hem kaslarını güçlendirecektir aynı zamanda özgüvenlerini artıracaktır.

– çocuğunuzu ergenlik ile alakalı bilgilendirin. çünkü özellikle buluğ çağında kızlar vücut gelişimlerini göstermemek için kambur durabilir.

– çocuğunuzun sandalyede veya bilgisayar başlangıcında uzun süre hareketsiz kalmasına izin vermeyin. Belli aralıklarla kalkıp dolaşmasını ve otururken bazı germe hareketleri yapmasını sağlayın.

– çocuğun gözlerinde bozukluk varsa bilgisayarı yada kitabı daha iyi görebilmek için başını ve boynunu ileri doğru çıkartarak bakacaktır, bu da zaman içinde boynunun önde bulunmasına yol açar.

– çocuğunuzun çok ağır çanta taşımasına izin vermeyin. çok ağır çantalar zaman içinde sırt ağrılarına ve duruş bozukluklarına yol açabilir. çantanın ağırlığı çocuğun vücut ağırlığının yüzde 10’unu aşmamalıdır. Ağırlığın her iki omuzda eşit şekilde dağılması icap eder. Bundan dolayı sırt çantaları daha çok önerilir.

KAYNAK : http://www.kadinvekadin.net/cocugunuzda_durus_bozuklugu_varsa_dikkat.html

Çocukları sıcaklardan korumanın 4 yolu

yaz mevsimi çocuklar için havuz ve denize girmek, aleni havadaki oyun mekanlarında özgürce oynamak ve gezmek anlamına geliyor. Yeni çocuk sahibi olan anne babalar de, bebekleriyle birlikte güzel havaların bol miktarda keyfinı çıkarmak istiyor. Sadece bebekleri ve çocukları bütün aktivitelerde özellikle yaz sıcakları ve güneşin olumsuz etkilerinden korumak gerekiyor.

işte çocukları sıcaklardan korumanın yolları…

klimadan uzak tutun

klima kullanmasından uzak durmakta yarar bulunduğunu söyleyen dr. Reyhan erol, şayet kullanılacaksa ne olursa olsun bakteri filtresinin olmasına dikkat edilmesini anlatım ediyor. Klimanın soğuk hava üfleyen fanlarının yenidoğanlar ve çocuklara doğrudan olarak temas etmemesi gerekiyor.

15 dakika güneşlendirin

güneş ışınlarının dik geldiği 11.00 – 16.00 saatleri arasında bebek ve çocukları dışarı çıkarmamaya özen imlemek gerekiyor. Günlük 15 dakika güneş ışığı gereken d vitamini alımı için yeterli oluyor. Gereğinden fazla kullanılan güneş kremleri d vitamini imalını azaltarak toksik maddelerin vücutta birikmesini kolaylaştıracağı için ölçülü oranda kullanılması öneriliyor. Bebek dışarı çıkarılacağı vakit başına pamuklu bir şapka takılması güneşten korumaya yardımcı oluyor.

asitli içeceklerden uzak tutun

çocukların yaz mevsiminde bolca oranda su içmesi gerekiyor. Taze meyve suyu ve ayran önerilen içecekler içinde yer alırken, vücudun ph kıymetini bozarak sağlık sorunlarına davetiye çıkartan asitli içeceklerden de uzak durulması gerekiyor. Ara öğünlerde taze meyve ve sebze tüketilmesi gerektiğine dikkat çeken dr. Reyhan erol, “sıcak ortamda mikropların üremesi hızlı olduğundan, taze gıda tüketimine ve tüketilen gıdaların hijyenine de ayrıca dikkat edilmeli. Zihinsel performanslarına katkıda bulunan yüzme benzer biçimde çeşitli spor aktiviteleri için çocuklar teşvik edilmeli” dedi.

pamuklu giyim giydirin

bebek ve çocukları giydirirken giysilerde huzurlu, aleni renkli ve pamuklu kumaş seçilmesi önem taşıyor. Hava giriş çıkışını elde eden pamuklu kumaşlar, bununla beraber terlemeyi de önlüyor.

ağız kuruluğu ve azca idrar var ise dikkat

doktorlar özellikle önermediği sürece yeni doğanlarda anne sütü dışında bebeklere su içirilmesine gerek olmuyor. Sadece alev ateş hastalıklar, ishal gibi sıvı ihtiyacının artığı bazı istisnai durumlarda su takviyesi ihtiyaç haline gelebiliyor. Mama ile beslenen bebeklerde mamanın üzerinde yazan kullanma talimatına bakılırsa hazırlanmasını söyleyen dr. Reyhan erol, sıcak yaz günlerinde mamanın hazırlanma şekline bağlı olarak su ihtiyacının artabileceğini anlatım ediyor. Bebekte devamlı ağlama, ağız kuruluğu, normalden az idrar yapma yahut bezinde ürat kristaline bağlı pembe-turuncu renklenme görülüyorsa bu kifayetsiz beslenme veya susuzluğa işaret edebiliyor. Böyle bir durumla karşılaşılırsa doktora başvurmak için vakit kaybetmemek önem taşıyor.

KAYNAK : http://www.kadinvekadin.net/cocuklari_sicaklardan_korumanin_4_yolu.html

Hamileyken yapılabilecek 8 spor

Seçtiğiniz egzersiz türü ne olursa olsun asla motivasyonunuzu kaybetmeyin. Gerçekten hoşlandığınız egzersizi yapın. Gebelik boyunca fit olmak sağlıklı ve zinde olmanın yüzlerce yolu olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Yeter ki isteyin ve mutlaka doktorunuza danışın.

Sırtınızın ağrısı sizi öldürüyor, elleriniz, ayak bilekleriniz şiş ve uyuyamıyorsunuz. Başka bir ifadeyle hamile olduğunuzu bilin. İşte hamilelikten kaynaklanan bu ağrı ve sızıları en aza indirmek ve istenmeyen yan etkilerden kurtulmak için en iyi yol egzersizdir. Aslında gebelik dönemindeki en önemli yanılgı, egzersiz yapmaktan korkmaktır.

Gerçek tehlike hareketsizlik

Çünkü gebelik hareket etme zamanıdır. Gerçek tehlike hareketsiz olmaktır. Çünkü hareketsizlik beraberinde fazla kiloları, yüksek kan basıncını, ağrı ve krampları hatta şeker hastalığına yatkınlığı beraberinde getirir. Unutmamak gerekir ki gebelik dönemi diabeti olan kadınların %60-70’i sonraki dönemde gerçek diabete yakalanır.

Ayrıca egzersiz ruhsal anlamda sizi mutlu edicektir ve doğum sonrasında iyileşme sürecini kısaltarak, kiloları kolayca vermenize yardımcı olur.

Peki gebelik boyunca egzersiz miktarı ne kadar olmalıdır? Medical Park Göztepe Hastanesi Kadın Hastalıkları Doğum ve Tüp Bebek Uzmanı Op. Dr. Betül Görgen “Eğer gebelikle ilgili tıbbi bir problem yoksa her gün en az 30 dakika egzersiz yapmak gerekir. En basit şekliyle; 30 dakika orta hızda yürüyüş ya da 10 dakikalık periyotlarla 3 kez merdiven çıkmak tarzında olabilir” diye konuştu.

Hamilelerin yapabileceği 8 spor çeşidi

Tüm kardiovasküler egzersizlerin kan dolaşımını hızlandırdığını, kas tonusunu ve esnekliğinizi artırdığını belirten Op. Dr. Betül Görgen, hamilelerin yapabileceği 8 spor çeşidi hakkında şu bilgileri verdi:

Yüzme:

Yüzme ve suda yapılan egzersizler gebelik için mükemmeldir. Suyun kaldırma kuvveti kendinizi daha hafif ve hareketli hissetmenize neden olur. Ayrıca su bulantınızı azaltır, pozisyon ağrılarına ve şiş eklemlere iyi gelir.

Aktif yürüyüş:

Zinde ve fit olmak için yürüyüşten daha kolay bir egzersiz yoktur. Üstelik özel bir ekipmana gerek olmadan, doğuma kadar yapabilirsiniz. İhtiyacınız olan tek şey rahat bir giysi ve spor ayakkabı.

Koşu:

Biraz daha hızlanalım mı? Kontrollü ve arada hızınızı azaltarak yaptığınız koşunun da metabolizmanıza katkısı yüksek olacaktır. Yeter ki yere sağlam basın ve eklemlerinizi incitmeyin.

Grup egzersizleri ve dans:

Yüksek tempolu olmayan aerobik egzersizleri ve danslar, kalp atışınızı hızlandırmak, mutluluk hormonlarını harekete geçirmek için mükemmel bir yoldur. Ancak büyüyen karnınızın dengenizi bozabileceğini unutmayın ve denge merkezinizi koruyun.

Salon bisikleti:

Özellikle hafif ter atmak, kalp atışınızı güçlendirmek ve kaslarınızın doğal gerginliğini korumak için mükemmel bir yol. Ayrıca hızınızı kendinize göre ayarlamanız mümkün. Fakat bu sporu ilerleyen aylar için doktorunuza danışarak yapmakta fayda var.

Ağırlık kaldırma:

Her zamankinden bir seviye daha düşük ağırlık kaldırabilirsiniz.Çalışma setleriniz 3 ü geçmesin ve her sette 10 kez yapın.Ya da daha rahat olmak ve olası kazaları en aza indirmek için makinaları kullanabilirsiniz. Ağırlıksız yapılan tekrar egzersizlerinde doğru pozisyonlarda nefes alıp vermeyi unutmayın.

Pilates:

Gebeliğe uygun pilates kaslarınızı uzatır, iç enerjinizin dışa vurumunu sağlar. Kasların uzaması ve güçlenmesi sırt ve bel ağrılarınızı ortadan kaldırır. En önemlisi duruşunuzu düzeltir.

Yoga:

Hamile yogası, anne adayı için oldukça ideal bir spordur. Gevşeme, esneklik ve derin solumayla beraber doğum maratonuna mükemmel bir hazırlık sağlar. Fakat sıcak odada yapılan “Bikram Yoga”sından kaçınmalısınız.

KAYNAK : http://www.kadinvekadin.net/hamileyken_yapilabilecek_8_spor.html

Ailelere çocuklarının diş bakımı için 4 önemli tavsiye

tertipli hekim kontrolü, çocuğun hekim ile ilişkisinden meydana gelen bilinçlendirme, diş fırçalama alışkanlığının kazandırılması çocuğunuzun ileriki yaşlarda rahat etmesini sağlayabilir olan en önemli kazançlardır diyen bakırköy hospitadent diş hastanesi başhekimi Dental Doktor Selma kurtoğlu Tüm ailelere bu konuda önemli tavsiyelerde bulundu.

çocukların diş bakımı ile alakalı merak edilenler

çocuklarda ilk diş testü ne zaman yapılmalıdır: 6-8 ayda ilk süt dişleri sürmeye başlayacaktır.. Süt dişlerinin sürmesi ile birlikte temizlik işlemide başlar Anormal bir vaziyet yok ise ilk diş hekimi muayenesi 2 yaşına kadar bir kere yapılmalıdır. Daha sonra kontroller düzenli olarak 6 ayda bir yapılmalıdır.
diş hekimi korkusu olan çocuklara nasıl yaklaşılmalıdır: çocukların diş hekiminden korkmalarında en büyük etkili anne, baba ve yakın çevredeki insanoğluın diş hekimi hakkındaki mevzuşmaları, korkuları ve kötü hatıralarıdır. özellikle diş hekimi korkusunu artıracak korkutma ve tehditler çocukların korkularının yerleşmesine sebep olur. Bu şekilde bir durumda çocuk daha önce hiç diş hekimine gitmemiş olsa bile diş hekimi korkusunu anne ve babasından öğrenir. Ağrısının giderildiğini, tedaviden sonra sevinçli bulunduğunu söyleyen ebeveyn, çocuğa çok daha olumlu bir mesaj vermiş olur. Aynı zamanda tedavi aşamasında diş hekimi ile kurulan iyi diyalog çocuğun diş hekimine alışmasına da destek verir. Böylece çocuk, diş hekimi ziyaretlerinin düzgüsel ve düzenli olması icap ettiğini öğrenir. Bu şekilde yetişen bir çocuğun yaşamı boyunca aslına bakarsan dişleriyle sorunu olmayacaktır.
çocuklar dişlerini ne zaman fırçalamaya başlamalıdır: çocuklar dişlerini 2-2,5 yaşından itibaren fırçalamaya başlamalıdır.
çocuğa diş fırçalama alışkanlığı nasıl kazandırılır: diş fırçalamayı öğretmenin en kolay yolu anne-baba olarak ona örnek olmaktır. Ev arasında efsunklerin diş fırçalamasını izleyen çocuk bu alışkanlığı çok daha kolay kazanır. Bununla beraber özellikle akşam yatarken dişlerini fırçalayan ebeveyn hem de çocuğun fırçalamasını da test etmiş olur, hem de örnek davranış ile ona verilecek en iyi eğitimi verir. çocukların kullanabileceği ürünler yeterince keyifli, renkli ve çocuklara hitap edebilecek ürünlerdir. Sağlıklı ürünler ve özellikle diş hekimin önerdiği ürünleri kullanmalıyız.

KAYNAK : http://www.kadinvekadin.net/ailelere_cocuklarinin_dis_bakimi_icin_4_onemli_tavsiye.html

Ağlamanın psikolojik ve fizyolojik faydaları

her şeyden önce çocuk olsun ergen olsun ağlamanın, ruhsal olarak rahatlatmasının yanı sıra biroldukca fizyolojik faydaları da vardır. Ağlamak gözyaşı bezlerini harekete geçirir ve onların kurumalarını önler. Göz cidarlarında bulunan mikro irritanların temizlenmesini sağlar. Ek olarak göz yaşlarının antibakteriyel özelliği de vardır, gözlerde enfeksiyon oluşmasını ve özellikle bebeklerde çapağın göze zarar vermesini önler.

faydaları

ağlamak sinir sistemi için çok zararlı bir madde olan mangenez gibi toksik maddelerin ve stres sonucu biriken bazı zararlı maddelerin de vücuttan atılmasını sağlar. Endorfin hormonunun da ifrazlanmasını sağlar. Endorfin hormonunun iki yararlı etkisi vardır. Biri ağrı kesici tesiri ki, bu tesir bilinen en güçlü ağrı kesici madde olan morfinden bile yirmi kat daha fazladır. Diğer etkisi ise endorfinin keyif ve rahatlama vermesidir. Ağlamanın diğer bir hormonal tesiri de çevredeki diğer insanlarda oksitosin hormonunu tetiklemesidir. Böylece ağlama sesi etraftaki insanoğluında şefkat duyma ve empati kurma şeklinde hisleri uyandırır. Oksitosin hormonu en fazlaca doğum esnasında ifrazlanır. Bu hormon bir yandan rahim kaslarının harekete geçip doğumu gerçekleştirirken diğer taraftan da annenin yeni doğan bebeğine hiç olmadığı kadar sevgi ve şefkat dolu olmasını sağlar.

ağlamanın birfazlaca farklı nedeni var

ağlamak bebeklikte, erken çocuklukta ve çocuklukta farklı farklı yorumlanmalıdır. Bebeklerin seslerini duyurmalarının tek yolu ağlamaktır. Onlar çevreleriyle sadece ağlayarak iletişim kurabilirler. Bebekler sadece aç kaldıkları, altını ıslattıkları yahut gaz problemi yaşismiklarında değil, çeşitli stres faktörleri nedeniylede ağlayabilirler. örneğin anne baba uyumsuzlukları, aralarında tartışmalar yahut şiddet benzer biçimde faktörler bebeklerde sebepsiz ağlamalara niçin olabilir. Dolayısıyla bebeklerde ve küçük çocuklarda görülen ağlama ve öfke nöbetleri bir davranış bozukluğu kategorisinde değerlendirilmemelidir. Bunları çocukların sakin ve sağlıklı kalabilmeleri için başvurdukları bir yöntem olarak düşünülmelidir.

bebekler ve minik çocuklar kendilerini ağlayarak ifade etmeye çalışırlar. Bu nedenle ebeveynler, altı temiz, aç değil, gazı yok bu çocuk neden ağlıyor? Diye endişelenebilirler. Hâlbuki o bebek biraz önce anne yahut babasının kardeşine gösterdikleri ilgiyi fark edip bu yüzden kendini güvensiz hissetmiş olabilir. Diğer yandan genel anlamda çocuklar ebeveynlerini manipüle etmek için ağlamazlar. Sadece anne babalar öyle olduğunu düşünüp şımarıklık olarak değerlendirebilirler. Hâlbuki çocuklar acı dolu hisleri biriktiğinde, ağlamak için bahane arar ve bulurlar. Hemen sonra da sakin huzurlu ve uyumlu bir şekilde günlerine devam ederler. Ağlayan bir bebeğe önce ağrısı, sancısı, bir ihtiyacı var mı diye bakılmalı, sonra fizyolojik temasta bulunarak ona sarılmalıdır. Bu vaziyet bebeğe güvende olduğunu, anne babasının her zaman yanında bulunduğunu hissettirecektir. Sonrasında da ağlamasını kabullenip sabırla dinlememiz gereklidir. Bu şekilde davranılan çocuklar zamanla ruh sağlığı açısından problemsiz bireyler haline gelirler.

çocukları televizyonla susturmaya çalışmak beyin gelişimlerini etkiliyor

bu aşamada ebeveynleri uyarmam ihtiyaç duyulan çok önemli bir husus var. Kesinlikle ağlayan bir çocuğu televizyon izlesin de sussun diyerek, tv karşısına koymayınız. çünkü dört yaşına kadar çocukların beyin gelişimleri hemen hemen istenilen düzeyde değildir. Televizyondaki akıcı görüntüleri onlar kare kare hızlı geçen fotoğraflar halinde görürler. Böylece beyin kendisini hızlı hareket etmeye ve hızlı düşünmeye programlar ve karşımıza hiperaktif, dikkat eksikliği olan çocuklar çıkar. çünkü beyin gereğinden fazla hızlı düşündüğü zaman detaylara odaklanamaz. Haliyle öğrenme kapasitesi ve algı düzeyi düşük çocuklar ortaya çıkar.

KAYNAK : http://www.kadinvekadin.net/aglamanin_psikolojik_ve_fizyolojik_faydalari.html